Beauty day.

 

Alla förtjänar att skämma bort sig själva! Kvinnor som män, Jag har typ en dag i månaden där jag bokar in alla mina skönhetsbehandlingar under samma dag, just för att ”skämma” bort mig själv lite, eller som jag brukar säga ”det är dags att se normal ut igen.” Jag vaknar ju inte upp på morgonen och ser ut så här helt naturligt, jag får faktiskt professionell hjälp haha.
Så imorse svängde jag förbi Världens finaste Theodora (Theodoras hud och skönhetsvård-Hornstull) för en Brasilian Vax, Det är stor skillnad på att raka och vaxa sig! Ni som inte provat för att ni är rädda för att det gör ont? Gör det!! jag har gått hos Theodora i 12 år nu och det är sååå värt det!, Hon är bäst så är det bara.

Sen var det dags för håret, och då går jag till Ann på (Hårsalogen -Hornstull.) För er som inte har ”sett” så har jag sedan i somras valt att färga håret i mörkare toner för min nästkommande video. Så det behövdes lite påfyllning om man säger så, det blir ju inte så snygg utväxt från ljus till mörk, eller ja ingen utväxt är snygg oavsett färg.

Jag har faktiskt hunnit jobba undan en del idag också så jag slappar inte bara!.

Efter lunchtid körde jag Naglarna då dem såg fördärvliga ut! nackdelen med långa naglar är att man måste underhålla dem hela tiden för att dem ska se fräscha ut, men jag kan verkligen inte leva ut dem, jag vet låter jätte töntigt men det är min definition på min kvinnlighet typ, långa naglar, fransar och långt hår love it! . Idag vart det glitter det är ju nyår snart!.. men frågar du mig så är det nyår varje månad då för jag väljer nästan alltid glittriga naglar oavsett.

Sist men inte minst så bokade jag in en tid hos vackra Rosie (Salon by Kani- Kungsholmen ) Tjejer ska ni göra era fransar så måste man gå till nordens bästa fransstylist (Det finns ingen som hon, många är duktiga men Rosie är the queen of lashes!) hon är därför alltid uppbokad precis som Kani så boka era tider i god tid, själv bokade jag för 2 månader sedan. Jag lärde känna Rosie när jag gick min utbildning/jobbade på en annan salong Underbar människa!.

För mig är det viktigt att känna mig fin!, (Jag menar inte att man inte kan vara fin utan alla hjälpmedel) men jag talar för mig själv när jag skriver detta. Jag känner mig mer kvinnlig och bekväm med mitt utseende tack vare dessa behandlingar. Ja det kostar pengar absolut men för mig är det värt det. Det är också viktigt för mig att visa min uppskattning gentemot min man, att jag visar honom att jag anstränger mig för honom också, jag tycker man ska anstränga sig i en relation och visa sin partner att man bryr sig lite om sitt utseende/ hygien. Samtidigt som jag älskar att klä upp mig och tänker på mitt utseende så vet alla som känner mig att jag älskar morgonrockar och myskläder, men varför inte passa på att se bra ut med dessa på då? man måste inte sunka ner sig totalt bara för att man blivit bekväm i sitt förhållande, tvärtom att fånga in en man är inte svårt, det svåra är att behålla honom!. Om han nu är van vid att se dig på ett sätt ,då du kanske redan gjorde dessa saker under tiden ni dejtade? varför sluta bry sig om sitt utseende bara för att man lever tillsammans?( Nu kommer jag bli överöst med hatiska komentarer haha bara för att jag sa så. Han tycker jag är vacker oavsett och det är inte HAN som uppmanar mig till att göra mina behandlingar!) Som jag sa all this is for me!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0