Minis

 Alltså jag hatar att trängas, for Real! det är det absolut  värsta jag vet och endå varje år så envisas man med att springa ut på mellandags rean bara för att man inbillar sig själv att varuhuset kommer vara tomt bara just för dig, så du kan gå runt lugnt i timmar och inhandla onödigheter. Då kan du tänka dig vad som försegår sig i alla andras hjärnor under dem dagarna när det enda upphetsande som händer i deras liv under ett helt år är REA . 


Första dagen är värst, folk beter sig som djur och slår sig fram med mördar blick bara för att få tag i just Armanis julbox till halva priset..För min del....kommer jag dock aldrig hem med det jag hade tänkt mig från början för antingen är det slut innan jag hinner fram, eller så finns det inte med på rean överhuvudtaget, så det hela slutar ALLTID med att jag kommer hem med påsar fulla med skit som jag ett par dagar senare måste kånka tillbaka för att stå i en ny kö med 100 andra för att lämna tillbaka dem, just för att jag blev påminnd om att jag har 300 exagt likadana hemma. Förutom att försöka handla saker som inte existerar på rean så finns  det ytterligare ett par nackdelar med min mini längd och det är att alla som är över 160 verkar tycka att vi som är under 150 är värda att plattas ner till marken. Just därför tycker jag det är lite små jobbigt i större folkmassor, jag kan inte styra min egen kropp utan slängs runt som en trasa mitt bland alla julboxar inne på NK. Men det absolut värsta är när 180 folk kliver på fullproppade tåg med sin as stora väska och skiter fullständigt i att ta ner den från ryggen/axlen utan istället mer än gärna borrar i den i ansiktet på oss minis. För i helvette tänk lite!  ställ ner väskaset, som sagt det är precis som på rean du är inte ensam här heller! Men Nej där står du lugnt med din kaffe i handen och mobilen i den andra medans jag antingen får din väska i nyllet eller ännu värre får din illaluktande kaffe/morgonandedräkt andandes rakt i nyllet,  vette fan.. Men tror fan jag hellre väljer väskan uppstoppad endå…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback