Drama Queens

 

 

Personligen har jag valt att kliva några steg tillbaka i år när det gäller just kvinnliga relativt nya bekantskaper, har inte riktigt känt att det varit genuint ifrån deras sida om jag ska vara ärlig. (Det har liksom legat en dold agenda bakom det hela). Exempel 1. Jag är känd för min extrema garderob och jag kan tänka mig att många tjejer ser detta som ett lyxigt paradis. Visst kan jag "låna" ut grejer men det finns en gräns för min vänlighet också. Har du lånat något som du smutsat ner eller ännu värre har sönder utan att ens tala om det för mig?…(Vill bara påpeka att jag blivit varse om detta nästa gång jag ska ta upp och använda det, jag lånar ut i god tro om att personen varit varsam med mina saker!!, alt säger till om nu olyckan varit framme "jag ber om ursäkt men jag råkade ha sönder din klänning" Som en normal människa kanske hade sagt?) Hade det varit jag själv hade jag erbjudit lagning/ersättning rakt av. Men nej då har personen valt att spela dum, JA när fallet är sådant kommer denna dörr vara stängd för all framtid. Vänskapen känns inte direkt äkta när personen frågat mig fler gånger ifall hon får låna kläder utav mig än att fråga hur jag mår?. Kan säga att den vänskapen dog ut helt ifrån hennes sida när hon en dag upptäckte att jag inte ville låna ut mer grejer då jag tröttnat på hennes beteende, (klart att det är praktiskt att låna nya dyra kläder utav mig hela tiden då slipper man ju köpa egna?. ) Jag är väldigt vänlig och godtrogen av mig men jag är inte ett leasing företag. Antar att jag var bra att ha som "bästis"/syster" så länge man fick glida på mina grejer, ( jag är även väldigt\n generös och överöser nära med saker som jag aldrig använder eller inte "vill" ha längre,) vill man ha gratis grejer då är jag ju perfekt?. Men så fort jag satte ner foten då minskade hennes sms oh samtal rejält. Tills jag själv en dag tröttnade och bestämde mig för att bara sluta svara henne helt.


Exempel nummer 2. I somras sa jag tack och hej pga ett rentav urlöjligt sms. ( Blir faktiskt fortfarande förbannad när jag tänker på vad som skrevs.) Jag ställde en vänlig fråga till min vännina ifall hon önskade något inhandlat ifrån min resa?.. Jag blev totalt påhoppad och anklagad för att vara en oärlig vän pga jag skulle resa bort med min man. Hela sms gick ut på hennes känslor och att det var så dålig stil av mig att resa iväg med Adrian då jag och hon hade pratat om att resa dit tillsammans vid något tillfälle.. Ursäkta men bara för att vi diskuterat att resa iväg till samma land betyder det väl endå inte att man inte kan resa dit fler gånger? eller med någon annan på semester?. Vår plan var dessutom en helt annan gentemot min och Adrians semesterplaner. Men det togs det ingen som helst hänsyn till, Istället för att ta sig tiden och ringa upp mig och kanske prata med mig direkt (då hade det nog inte blivit några missförstånd alls)  så togs allting via mils långa sms.Tack vare det tappade jag lusten helt, hon hade inte visat mig respekt genom att ta sig tiden att ringa mig, utan väljer att kritisera min vänskap via sms,( iom att allting var helt det motsatta som sas dessutom så kändes det som ett extremt löjligt drama, Jag har inte tid med drama, tyvärr men NEJ!) Min mamma var dessutom hemma hos mig vid det tillfället, och t o m hon uppmanar mig att ta ett steg tillbaka "du behöver inte ens svara på sådana löjliga påhopp, och varför tar hon sig inte tiden att ringa dig? har hon nu dragit igång något så får man ta ansvar för det som sägs om hon nu är din "vän" sa hon". (Alla som känner min mamma vet att hon är världens lugnaste person så mycket ska till för att hon ska bli irriterad). Det hela slutade med att JAG bad om ursäkt för något jag inte gjort, fattar egentligen inte vad fan prylen handlade om ?  snacka om att göra en höna av en fjäder. Sedan dess har vi ninte pratat…. Jag har inte velat möta upp heller om jag ska vara ärlig. Som sagt jag är vänlig och öppen tills den dagen du bevisar mig motsatsen, tycker inte det är av vänliga avsikter ifall man väljer att hård kritisera en vän eller anklaga utan ren fakta, så jag väljer hellre att ta några steg tillbaka och blir helt drama free, Jag har tjejkompisar som jag haft sedan jag var liten och dem har aldrig hoppat på mig på detta sätt, så tänker definitivt inte låta någon göra det efter bara 1 år. Bye Bye drama queens. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0