Dags att varva ner.....


I torsdags besökte jag läkaren på Mamma mia för en gynundersökning. 
Jag har sedan drygt 2 månader haft sammandragningar samt kännt ett kraftigt tryck neråt (påminnner lite om trycket vid en förlossning) så jag ville bara kolla att allt var okej. Att hon mår bra vet jag redan då jag går på regelbundna tillväxkontroller och var på ett ultraljud veckan innan, allt är i sin ordning och hon rör sig som hon ska, men som sagt jag har trycket och även smärta när jag går eller står upp längre stunder.
Det visade sig att jag löper stor risk för prematurfödsel, hon precis som vår första dotter ligger redan fixerad med huvudet neråt sedan en tid tillbaka, "hon ligger dock längre ner än vår första", (därav trycket neråt). Efter undersökningen så konstaterades det att livmoderhalsertappen redan är mjuk dock inte öppen.
 
Jag har redan sedan en tid tillbaka fått lite bassning av min barnmorska då hon upplever att jag varit lite stressad, ( mjo det har jag nog varit) jag har en liten dotter hemma som växer och utvecklas, jag jobbar på som vanligt, vi är mitt i starten av vårt senaste bolag och jag skulle dessutom haft en grej under 2 dagar i början av november). Så nu har jag blivit tillsagd på skarpen! jag MÅSTE varva ner och vila sista veckorna nu om jag inte vill att hon ska titta ut snart,  inga fler promenader, ( jag som alltid är ute oavsett väder), ingen städning eller plock hemma, inget tungt handlande, eller dra en tung barnvagn, och inget upplyftande av vår dotter, (det sistnämnda känns jätte jobbigt då hon är så mammig och vill upp i famnen speciellt när hon ska sova middag ,då vill hon licksom somna i famnen. 
 
Jag kommer inte klara av att strunta i att ta upp henne även om jag måste begränsa mig, hon förstår inte varför mamma helt plötsligt inte tar upp henne i famnen, men jag ska defenitivt hoppa över det andra. Adrian har också varit på mig och sagt att jag ska varva ner och att han kan göra allt ensam, så kanske dags att lyssna nu då... 
Det är inte jätte långt kvar av graviditeten, men det är endå viktigt att hon stannar på sin plats den sista tiden. Och det Absolut sista jag vill är att bli fast på ett sjukhus med en prematur bebis under Corona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0