Tre blir fyra

 
Ja jag är ju gravid igen... NU höjer många på ögonbrynen, Va? hon har ju precis fått barn?! Ja det stämmer,
faktum är att jag blev gravid 2 månader efter min förlossning. Var det planerat? både ja och nej, vi lät naturen sköta sin gång. Jag tror inte på metoden att planera för mycket när det gäller att bli gravid för då blir man nog lätt stressad och kan må dåligt över att det inte "händer". Utan vi sa händer det så händer det annars är det inte meningen denna gång. Jag är över trettio och vill hellre köra på med mina graviditer än att ha en massa uppehåll och "börja om" det handlar inte bara om att orka med en graviditet och en förlossning utan man ska ju faktiskt orka ta hand om sina barn också. Både jag och Adrian vill ha en stor familj så bli inte förvånade ifall vi sen kommer och säger att vi väntar fler barn, Personligen skulle jag aldrig komma på iden att skaffa barn runt 40 sträcket.. Så även om det gick "fort" emellan graviditeterna (vilket vi har fått en hel del onödiga komentarer gällande) så har ALDRIG abort varit på kartan för vår del. Vi båda är eniga där, Varför ska man göra abort för att man tycker att det går för fort emellan graviditeterna ?! skydda dig i sånna fall! jag förstår mig inte på folk som gör aborter hej villt för att dem inte "orkar" skydda sig!... aborter under andra omständigheter lägger jag mig inte i, men att skita i att skydda sig för att man inte orkar och sen ursäktar sig med en abort det tycker jag är idioti. VI SAMTLIGA nyförlösta kvinnor vet att man är "extra" fertil efter en förlossning, så varför chansa då? OM DU NU INTE VILL BLI GRAVID TÄTT INPÅ???? likaså att skrocket säger att man inte "kan" bli gravid när man ammar??? URSÄKTA vem går på den fortfarande??? har ni missat samtliga studier på detta?... AMNING är inte ett preventivmedel!. Hur som helst jag har lite mindre än två månader kvar av min graviditet och kör på så gott jag kan med en liten hemma och nystartade bolag.. Mår jag alltid 100%? NEJ men jag gör vad jag kan, tror dem flesta upplever den sista tiden av graviditeten som rätt tung endå. Jag ser det positivt hur kul kommer inte mina tjejer ha det tillsammans under uppväxten? 

Kommentarer
Postat av: F

Beundrar dig och din styrka!! håller med! Utomstående har pekpinnar och åsikter men i slutändan är det NI som uppfostrar och sätter ett liv på jorden, med goda förutsättningar. Tänk om folk istället tänkte hur fint det är att ett barn får syskon :) ni är starka och ett grymt team! Kör på❤️🙏

2020-11-16 @ 11:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0